y
akadálymentes honlap Akadálymentes honlap
Dialóg Egyesület honlapja


Előadások a Helyből helyben projektben

Általánosságban jellemző volt minden előadásra, hogy tanóra keretében zajlottak illetve a foglalkozás a Hulladéktapogató játékkal indult. Szinte minden felsős diák felismerte az energiaitalos dobozt „vakon" is. Azt viszont senki nem ismerte, hogyan lehet elkerülni a reklámújságok postaládába kerülését. A bolti trükkös előadásrész tetszett általánosságban a legjobban.

 

Miskolc – 2011. október 26. - 17 fő
Miskolc – 2011. december 2. - 19 fő
Miskolc – 2011. december 9. - 28 fő
hb145 perc + előkészítés

Az avasi Széchenyi István Általános Iskola diákjai számára tartottam az előadást, 45 perces időintervallumban. Az intézményben tanító pedagógussal évek óta együtt dolgozunk, folyamatosan kéri együttműködésünket. A pályázat témája kapcsán megkerestem s úgy döntött a 7. 8. évfolyam számára érdekes lehet, így a beszélgetéssel tarkított előadás ezen két évfolyam bontott csoportjai számára hangzott el, technika óra keretén belül. A tanárnő nagyon nyitott a környezet- és természetvédelem témaköre iránt, igyekszik tanítványainak minél többet átadni. A gyerekek érdeklődése változó volt. Minden alkalom a hulladéktapogató játékkal kezdődött, aminek kapcsán elkezdtünk a szemétről és hulladékról beszélgetni. A kérdéseim a következők voltak:
- Tudják-e, milyen módon lehet a hulladékokat csoportosítani?
- Tudják-e, mennyi hulladékot, szemetet termel egy ember, egy család egy nap, egy év alatt?
- Megfigyelik-e a kukába kidobott szemét hova kerül?
- Tudják-e lakóhelyükről hova kerül a kidobott hulladék, szemét?
A 7. évfolyam kevéssé volt érdeklődő , a 8-osok többet kérdeztek és több ismerettel rendelkeztek.
Az előadás bolti trükkös része úgy gondolom jobban érdekelte a diákokat, különösen amikor kis segítséggel maguk jöttek rá, nap mint nap mivel találkozhatnak a boltokban. Pl. rágógumik a pénztárak környékén, az áruk elhelyezése a polcokon stb.
Szinte minden alkalommal feltették a kérdést, hogy a szelektíven gyűjtött hulladék hova kerül, hogyan gyűjtik össze és mi lesz belőle?

Miskolc - 2011. november 14. 45 perc 3 előkészítés

Helyszín: Szent Imre Katolikus Általános Iskola. A gyerekek igen érdeklődőek voltak, rengeteg információval ellátva. Kiemelten foglalkoznak környezet- és természetvédelemmel tanórán és tanórán kívüli foglalkozásokon is. Az egyik diák említette, hogy az édesapja sörkollektort épít, ők minden hulladékot külön gyűjtenek. Többen komposztálnak is otthon. Szinte minden témarészhez volt hozzászólás, de bolti trükkös fejezet keltette a legnagyobb érdeklődést itt is.

Hevesaranyos – 2011. november 18. - 45 perc + előkészítés

Az előadáson alsó tagozatos diákok vettek részt. szintén a hulladéktapogató játékkal kezdtünk, minden gyerek kipróbálta, szívesen játszottak. Az alsós diákok könnyebben és többet kérdeznek, de kevesebb információval rendelkeznek. Elmondták, hogy tanórákon foglalkoztak ezzel a kérdéssel. A bolti trükkös, reklámos részt szintén érdeklődve hallgatták.

Sajókaza – 2011. november 21. - 45 perc + előkészítés

Sajókazán a helyi általános iskola felső tagozatából válogatták össze a gyerekeket s a kultúrházban került megrendezésre az előadás. Itt kevéssé voltak érdeklődőek, a kérdésekre nem válaszoltak, ami valószínűleg annak is köszönhető, hogy több osztályból jöttek a gyerekek s nem beszélnek egymás előtt szívesen. A bolti trükkös rész itt is érdeklődést keltett. Itt reklámújságokat is vizsgáltunk, megnéztük hogy épül fel, milyen figyelemfelkeltő eszközökkel teszik „érdekessé" az újságot.

Vizsoly – 2012. március 22. - 45 perc + előkészítés

Ezzel az intézménnyel második éve tart a kapcsolatunk s bár a programban hivatalosan nem szerepeltek, örömmel vettük jelentkezésüket. Nagyon érdeklődő diákcsoporttal találkoztam. Minden ppt képhez volt kérdésük, megjegyzésük. A reklámokkal kapcsolatban minden egyes alkalommal azt tapasztaltam, hogy a nagy áruházak szlogenjeit a legtöbbjük kiválóan tudja csatolni a megfelelő helyre. Pl. „A legkisebb is számít – Tesco" A régi reklámok szintén érdeklődést keltettek, összehasonlítottuk a mostani reklámokkal.

Hernádkak – 2012. március 24. - 2 x 45 perc + előkészítés

Ezzel az intézménnyel 4 éve állunk kapcsolatban, így természetesen számítottunk a programban való részvételükre. 2 csoportban találkoztam a diákokkal. Mivel elég nagy létszámúak voltak a csoportok elég nehezen szólaltak meg, a kérdésekre kevés gyerek válaszolt. A reklámok, bolti trükkök témáját tartották a legérdekesebbeknek, főleg miután rájöttek, hogy nap mint nap találkoznak ezekkel. A hulladéktapogató játék tetszett a diákoknak, szívesen használták.

Bódvaszilas – 2012. április 3. – 45 perc + előkészítés

Az előadást egybekötöttük a zöld sátras rendezvénnyel, így gyakorlatban is „kipróbálhatták" ismereteiket.
Először végighallgatták az előadást, majd kipróbálták a játékokat, csapatverseny formájában. Úgy tapasztaltuk, jól hasznosították az előzőleg hallottakat. Ez az intézmény is természet- és környezetvédelmi központú oktatást folytat, igyekeznek minél több információt átadni a diákjaiknak.

Bánhorváti – 2012. április 12. – 2 x 45 perc + előkészítés

Programon kívüli helyszínként szerepel az intézmény, a vadnai közösségfejlesztő társunk ajánlott be bennünket az iskolába. A gyerekek nem voltak túl érdeklődőek, de a bolti trükkös rész tetszett nekik. A hulladéktapogató játékban sem vettek részt szívesen.

Bőcs – 2012. április 13. – 2 x 60 perc + előkészítés

Szintén programon kívül került be a bőcsi óvoda. 2 tagintézményben lehettem jelen. A foglalkozás szintén a hulladéktapogató játékkal kezdődött. Miután kivettek a gyerekek a dobozból minden tárgyat, beszélgettünk arról, tudják-e milyen anyagból vannak, mire használtuk ezeket? Hol lehet megvenni? Megtapogatták az üveg, fém, műanyag, papír és „vegyes" anyagú tárgyakat. Kérdeztem, hogy tudnak-e hasonlóakat mondani? Végül összeöntöttük az összes tárgyat és nekik szét kellett válogatniuk anyagfajták szerint. Szinte hiba nélkül megcsinálták.

Pétervására, Bükkszenterzsébet – 2012. április 17. – 3 x 45 perc + előkészítés

A legtöbb résztvevő ezen a helyszínen volt. A Pétervásárai Ifjúsági Egyesület segítségével jutottunk el ide, akikkel 6 éve dolgozunk együtt. Az egész felső tagozat végighallgatta az előadást 2 csoportra bontva. A hulladéktapogató játéknál igen aktívak voltak, így könnyen indult a beszélgetés is velük. Az intézmény kiemelt helyen kezeli a természet- és környezetvédelmet, eszközi adottságaik is igen jók.

Bükkszenterzsébeten csak alsós diákok tanulnak, nagyon érdeklődőek voltak, sokat kérdeztek, sokszor hozzászóltak az előadáshoz.

Arnót 2011. szeptember 26. – 2 x 45 perc 3 előkészítés
Viszonylag kislétszámú osztályokkal találkoztam. A diákok nem voltak túl érdeklődőek, kivéve az 5 osztályt. A hulladéktapogató játék tetszett nekik a legjobban illetve a bolti trükkös rész.

Hidasnémeti 2012. szeptember 27. – 2 x 45 perc + előkészítés
Az intézmény kiemelten kezeli a természet- és környezetvédelmet, több éve kapcsolatban állunk velük. Az egész felső tagozat meghallgatta az előadást, mert ezen a héten „Egészségnelelési hetet" tartottak, így beillesztették a mi programunkat is. nagyon érdeklődő társasággal találkoztam, sok kérdést tettek fel (miért hagyják, hogy a nagy boltok átverjék a vevőket? Miért lehet a reklámokban „hazugságokat" közölni? Stb.). Itt néhányan ismerték a „Reklámstop" feliratú matricákat, amivel megakadályozhatják a reklámújságok postaládában való landolását. A bolti trükkök itt is igen nagy érdeklődést keltettek, mindet végigbeszéltük velük, természetesen irányított formában, hogy ők maguk jöjjenek rá azok meglétére.

resep kulinerresep makananresep nusantara
resep kuliner resep makanan resep nusantara
En kaliteli porno ve sex filmlerini Turkiye'nin porno izle sitesi olan evsun.net uzerinden izleyin. Hd izlemek isteyenlerin vazgecilmez adresi hd pornoher gun porno video arsivini genisletmektedir Ayrica en guncel sikis filmlerini bekaret.net sitemize ait kategorilerden secerek izleyebilirsiniz. Bu arada en guzel porno arsivine sahip sitemiz ufed.org da kaliteli pornolara ulasabilirsiniz.